Break time

B√°r a munk√°nk is nyaral√°s, m√©gis vagyunk id√©n is olyan szerencs√©s helyzetben, hogy eljutottunk nyaralni. ElsŇĎnek Koh Samui szigete szerepelt az √©tlapon, amit nyugodtan h√≠vhatunk tanulm√°nyi kir√°ndul√°snak is. M√°r maga az utaz√°s is fontos tapasztalatszerz√©s volt, hiszen rengeteg turist√°nk utazik innen oda. Igyeksz√ľnk a legjobb, leggyorsabb c√©gekkel dolgozni egy√ľtt √©s azokat aj√°nlani vend√©geinknek. Most m√°r szem√©lyes tapasztalatb√≥l is tudjuk, hogy a Lomprayah c√©g az egyik legjobb opci√≥. Ao Nangon felvettek minibusszal, Krabiban √°tsz√°lltunk egy nagy √©s k√©nyelmes buszba Don Sak kik√∂tŇĎig, ahol m√°r v√°rt a gyors katamar√°n haj√≥. Innen m√©g 45 perc √©s a szigeten voltunk. Az eg√©sz utaz√°s kb 5 √≥ra alatt zajlott le, egy√°ltal√°n nem volt f√°raszt√≥. A kik√∂tŇĎben gyors motorb√©rl√©s(persze esett az esŇĎ) √©s m√°r robogtunk is a csod√°s kis r√≥zsasz√≠n frissen beszerzett esŇĎkab√°tainkban Chaweng beach fel√©. Hirtelen utaz√°sunk oka, hogy tal√°lkozni tudjunk ott √©lŇĎ magyar ismerŇĎseinkkel. Timi √©s Attila k√∂zel 4 √©ve √©lnek Thaif√∂ld√∂n √©s a b√ļv√°rkod√°s a fŇĎ profiljuk. B√°r szem√©lyesen ezelŇĎtt m√©g nem siker√ľlt tal√°lkoznunk, de annyi √∂nzetlen seg√≠ts√©get/inform√°ci√≥t kaptam TimitŇĎl kik√∂lt√∂z√©s√ľnk elŇĎtt, hogy nem hagyhattam ki a tal√°lkoz√°st hazautaz√°suk elŇĎtt. Ňźk ugyanis sok √©vvel √©s tapasztalattal a h√°tuk m√∂g√∂tt m√°rciusban hazak√∂lt√∂znek. Nagyon √©lvezt√ľk a tal√°lkoz√°st √©s a besz√©lget√©st. Ati hatalmas figuraūüėā, Timi pedig csod√°s szem√©lyis√©g. Ha egyszer annyira menŇĎk lesz√ľnk m√°r itt Thaif√∂ld√∂n, hogy megtehetj√ľk hogy farang embert vesz√ľnk fel munkat√°rsnak, akkor az Timi lesz! Az√©rt is mert szent√ľl hiszem, hogy Lucifernek itt Ao Nangon nagyon j√≥ dolga lenneūüėć Hogy ki is az a Lucifer √©s milyen √©let√ľk is volt nekik itt a paradicsomban? Ezt a blogot csekkolj√°tok:

Garant√°ltan hasznosabb, mint a mi√©nkūüėā

A szigetet sajnos nem siker√ľlt felfedezn√ľnk, √©pp csak k√∂rbemotoroznunk. Egy, az idŇĎ r√∂vids√©ge-kettŇĎ- az idŇĎj√°r√°s mostohas√°ga miatt. Nincs mese, vissza kell t√©rn√ľnk m√©g egy es√©lyt adni, mert a sokak √°ltal a thaif√∂ldi √°lomnak nevezett sziget minket egy√°ltal√°n nem gyŇĎz√∂tt meg.

P√°r nappal k√©sŇĎbb Pattaya fel√© vett√ľk az ir√°nyt, ahol szint√©n oly kedves ismerŇĎs√∂k v√°rtak minket. Thaif√∂ld√∂n bel√ľl fapados j√°ratokkal olcs√≥ repkedni, √≠gy v√©g√ľl mi is ezt v√°lasztottuk. √Čn benne lettem volna hogy letesztelj√ľk az √©jszakai VIP buszt vagy ak√°r a m√©g autentikusabb vonatoz√°st, √°m mivel itt az utaz√°si idŇĎ bŇĎven 12 √≥ra felett van, Anti hat√°rozott nemet mondott r√°. Ut√°l hosszasan t√∂megk√∂zlekedni, ez legink√°bb a m√©retei miatt van √≠gyūüėú. Az√©rt arra r√° tudtam venni, hogy Bangkokb√≥l Pattayara a helyi busszal utazzunk le kŇĎkem√©ny fejenk√©ni 115 Baht√©rt. Ez kb 1000 forint a 2,5 √≥ra utaz√°s√©rt k√©nyelmes, nagy √©s klimatiz√°lt buszon. Hib√°tlan! Pattaya, Pattaya…..Pattaya egy k√ľl√∂n bolyg√≥ √©s f√∂ld√∂nk√≠v√ľliek lakj√°k √©s ezek a f√∂ld√∂nk√≠v√ľliek beengedik a haland√≥ emberi fajt, hogy azok megtapasztalhass√°k milyen is korl√°tok √©s hat√°rok n√©lk√ľl l√©tezni. A t√°rsadalmi norm√°k, erk√∂lcs, t√∂rv√©nyek √©s minden emberi j√≥ tulajdons√°g, amit gyerekkorodt√≥l bel√©dvertek itt √©rtelm√©t veszti. Pattaya a bŇĪn√∂zŇĎk √©s a prostik hatalmas j√°tsz√≥tere. A rendŇĎrs√©g √©s a turiszt polisz ugyan igyekszik kord√°ban tartani az esem√©nyeket, kb minden m√©teren ott vannak. Ahogy a kenyer√ľket keresŇĎ nŇĎk is, ha lesz√°ll az este. Ahol napk√∂zben turist√°k s√ľttet√©k a hasukat, ott s√∂t√©ted√©sre √°talakul a k√∂zeg egy k√©tl√°bon j√°r√≥ h√ļspiacra. Az√©rt mi itt hamar otthon √©rezt√ľk magunkat √©s nagyon is biztons√°gban, b√°r az √©jszak√°ba egyszer sem melegedt√ľnk bele(tal√°n ez√©rt). Viszont siker√ľlt annyira felvenni a v√°ros ritmus√°t, hogy egyik este mi is a rendŇĎrŇĎrs√∂n k√∂t√∂tt√ľnk ki, de csak egy kis enyhe szab√°lys√©rt√©s volt a bŇĪn√ľnk, amit 400 bahtunk b√°nt. Annyira hardra siker√ľlt az esti vacsor√°zgat√°s √©s baz√°roz√°s, hogy elfelejtett√ľnk buk√≥sisakot h√ļzni ūüôā Sz√≥val nagyon kir√ļgtunk a h√°mb√≥l ūüôā Azt√°n voltunk m√©g v√©rl√°z√≠t√≥ 1700 Bahtos sziget t√ļr√°n is. Halkan megjegyzem az itteni legszebb √©s legdr√°g√°bb sziget t√ļr√°nk 1300 Baht. Mondjuk Pattayan legal√°bb nem kell nemzeti parki bel√©pŇĎd√≠jat, m√©g j√≥, mert nem kapn√°l semmi nemzeti a p√©nzed√©rt. Ami ott folyik az gigamegat√∂megturizmusvak√≠t√°s a n√©gyzeten. Mivel term√©szeti adotts√°gokban nem erŇĎsk√∂dik a hely, √≠gy ezt az 1700 bahtot az ejtŇĎernyŇĎz√©sre, ban√°noz√°sra, jetskiz√©sre, v√≠zalatti s√©t√°ra fizeti az ember. Persze ezek mind m√°s helysz√≠nen vannak, √≠gy r√°ngatnak a szervezŇĎk-most ide gyere, most oda megy√ľnk-f√©l napon √°t. √Čs persze mindenhol minimum 20 percet √°llsz sorba. Eszembe jutott mikor az Europa Parkban voltunk √©s egy eg√©sz nap alatt siker√ľlt 3 db hull√°mvas√ļtra feljutni, mert annyit √°lltunk sorba 2 perci √©lvezet√©rt. Na itt dett√≥. Nagyon √∂r√ľl√∂k, hogy Ao Nang nem ilyen hely √©s Buddha tartsa meg ezen j√≥ tulajdons√°g√°t. Az√©rt nagyon j√≥l √©rezt√ľk magunkat, kicsit beszabadultunk a civiliz√°ci√≥ba. Csod√°s volt tal√°lkozni az ismerŇĎs√∂kkel, olyan tapasztalt utaz√≥kkal, akik 28szor j√°rt√°k m√°r meg D√©l-kelet √Āzsi√°t. Nem semmi! √Čs mindent egybev√©ve nekem jobban bej√∂tt, mint Phuket. Igaz √©n m√°r nem ig√©nylek feh√©r homokot, t√ľrk√≠zk√©k tengervizet, tiszta partokat, hisz ebben √©lek.